Nieuws en wetenswaardigheden

Home/Nieuws en wetenswaardigheden
Nieuws en wetenswaardigheden 2017-05-19T09:09:38+00:00

Zichtbaar veilig online met SSL

31 05 2017|

Mogelijk heeft u het al gemerkt: Google Chrome toont sinds begin dit jaar waarschuwingen wanneer een website niet versleuteld is met een SSL Certificaat.

Als een site wordt bezocht welke niet is voorzien van een certificaat, zal dit in de adresbalk worden aangeduid met een zwart omcirkelde ‘i’ of rode waarschuwingsdriehoek.

Wanneer u deze selecteert, krijgt u de melding ‘Je verbinding met deze site is niet veilig’. Indien de site wel is beveiligd, wordt een groen gemarkeerde melding weergegeven.

Een SSL certificaat versleutelt de gegevens voordat deze worden verzonden via het internet. Deze gegevens kunnen niet worden gelezen door kwaadwillenden wanneer zij data proberen te onderscheppen.

Inmiddels heeft Google SSL als een officieel ranking signaal erkend. Dit betekent dat uw website hoger zal scoren in de zoekresultaten dan een domein zonder certificaat.

Alle nieuwe website die door Prolink worden opgeleverd, zijn dan ook standaard voorzien van een SSL certificaat. Zo toont u dat u de veiligheid van uw websitebezoeker serieus neemt. Er zijn overigens verschillende soorten certificaten verkrijgbaar; wij maken u graag wegwijs.

Afbeeldingen voor een landingspage met impact

10 05 2017|

Hoe richt u de landingspage (in veel gevallen de homepage) op uw website goed in? U kunt deze pagina zien als een winkeletalage waar u als doel heeft uw klant-to-be binnen enkele seconden de voordeur te laten opzoeken. Om de ervaring van uw beoogde doelgroep zo te maken dat deze interesse wekt, geldt: ‘niet vertellen, maar laten zien’.

Gebruik dus visueel aantrekkelijke elementen zoals foto’s, infographics of cartoons. Laat deze aansluiten op uw boodschap, en ze op eenvoudige wijze uitbeelden wat u biedt. Plaats afbeeldingen op volgorde van relevantie, en zorg dat hetgeen waar je op focust wanneer je de pagina opent, het element is met de meeste kans op verder lezen/doorklikken.

De overstap naar responsive design

19 04 2017|

Door uw website met uw mobiele telefoon te bezoeken, weet u snel of uw site ‘responsive’ is. Als u met twee vingers moet in- of uitzoomen op tekst om deze leesbaar te maken, en hetzelfde moet doen om afbeeldingen goed weer te geven, dan weet u dat uw site als ‘statisch’ is ontwikkeld. En zo zijn er meer elementen in een website die binnen een statische site niet optimaal functioneren.

Op een responsive site worden elementen zoals tekst, afbeeldingen formulieren en tabellen aangepast aan het schermformaat dat u gebruikt. Deze krimpen of groeien als het ware mee met het scherm van uw telefoon of laptop. Naast dat de beleving er voor uw websitebezoeker flink op vooruit gaat, wordt een responsive site ook door zoekmachines gewaardeerd, waardoor u hoger in de resultaten verschijnt. Wilt u de overstap naar responsive design maken? Wij brengen u graag op de hoogte van de mogelijkheden.

Geef de interactie met uw klant meer ‘Form’

29 03 2017|

Wordt het nu echt eens tijd om dat klanttevredenheidsonderzoek te versturen? Wij helpen u er graag mee. Met een zorgvuldig opgestelde voorafgaande mailing en een uitnodigende vragenlijst waar uw klant snel en eenvoudig doorheen wordt geleid. Zodat u maximale deelname bewerkstelligt en betrouwbare, waardevolle informatie vergaart.

U kunt de vragenlijst zelfstandig of samen met ons opstellen; indien gewenst kunnen wij deze in het eerste scenario ook voor u controleren. Veelal geen overbodige luxe, want er is bij het opstellen van een echt goede enquête een groot aantal te vermijden valkuilen. Overigens kunt u ons ook uw digitale uitnodigingen, bestel,- boekings,- sollicitatie,- en contactformulieren laten verzorgen. Welke ook eenvoudig binnen uw bestaande website te plaatsen zijn.

Voorkom abandoned carts en stimuleer herhalingsaankopen

08 03 2017|

De kwaliteit van het bestelproces is bepalend bij het al dan niet doen van (herhalings)aankopen. Zorg er dus voor dat dit soepel verloopt voor uw klant: geef snel duidelijkheid over de voorraadstatus, of producten opgehaald kunnen worden of dat er afhaalpunten zijn. Voorkom verrassingen, en vermeld verzendkosten en levertijden vooraf. Hoe gaat u om met retourzendingen, welke procedure heeft de klant te volgen? Creëer een vertrouwenwekkend bestelproces, en bereik zo dat u met een minimum aantal abandoned carts te maken krijgt. Help uw klant in het bestelproces: denk hierbij aan ‘aan anderen kochten ook’. Help uw klant de juiste productcombinatie te kiezen: zijn er accessoires te koop of producten die aansluiten op het product dat oorspronkelijk gekocht wordt? Werk met kortingscodes, en maak direct duidelijk of deze worden herkend.

Denk goed na over het versturen van enquêtes na de bestelling: welke aanvullende informatie is écht van waarde, en met welke vragen bewijst u uw klant een dienst? Tot slot: telefonische klantenservice is natuurlijk prima bij het bestelproces, maar het is natuurlijk nog klantvriendelijker als de klant tijdens het online bestellen zélf alle antwoorden vindt.

Eenvoudig = doeltreffend

15 02 2017|

Hoe bezoekt u zélf de webpagina’s van uw leveranciers? Hoe snel wilt u vereiste informatie gevonden hebben voordat u wegklikt? De route naar een gewenst product moet gelijk helder, en uiterst kort zijn. Tekstblokken dienen als decoratie en worden overgeslagen. En leuk, die enorme beeldvullende afbeelding, maar wat voegt die toe? Bij het product aangekomen, dient beknopt doch volledig worden uitgelegd wat de eigenschappen zijn én wat de prijs is. En op iedere pagina dienen contactgegevens duidelijk te worden weergegeven. Een goed gevoel bij het product? Dán wordt het bedrijfsprofiel doorgelezen en bepaald of veilig gekocht kan worden…waarna het bestelproces kan plaatsvinden, maar daarover later meer…

Snel content met uw nieuwe website

25 01 2017|

website contentBij de ontwikkeling van een nieuwe website hoort veelal ook aanlevering van nieuwe teksten en afbeeldingen. ‘Dat doen we wel even’, wordt daarbij vaak gedacht. Vervolgens blijkt de inspiratie voor die pakkende tekst (tussen de dagelijkse werkzaamheden door) toch wat lastig op te roepen, en de omstandigheden voor de perfecte fotoreeks dienen zich ook maar niet aan…Prolink helpt daarom een handje bij het plannen en uitvoeren van deze essentiële content-creatie. Wij stellen in samenspraak met u teksten op, en kiezen een fotomoment waarbij de weersomstandigheden en het tijdstip optimaal zijn, en het kantoor en de kleding tot in de puntjes verzorgd zijn. Wij bieden deze diensten in pilotvorm en tegen scherpe tarieven aan, bel even met 055-5336186 en neem uw mogelijkheden vrijblijvend door!

De kosteloze WebScan

04 01 2017|

In de categorie ‘dienstverlening waar u wat aan hebt’, bieden wij u de Prolink WebScan. Een snelle manier om uit te vinden hoe uw bedrijf online scoort, hoe relevant het is op het Internet. We hebben een stevige checklist opgesteld, zodat u ook goed onderbouwde aanbevelingen ontvangt. Geheel kosteloos, en u hoeft alleen een paar basisgegevens in te vullen waarna wij voor u aan de slag gaan. Zowel uitleg als het formulier vindt u hier!

Prolink in het nieuw

14 12 2016|

Leuk dat u de vernieuwde website bezoekt! Én dat u ons eerste bericht leest…Prolink verschuift de focus steeds meer naar contentmanagement, oftewel het plaatsen van nieuws waar u als lezer wat mee kunt.

Daarom is gekozen voor een webplatform dat alle ruimte biedt aan de informatie die wij jou graag tonen. Wat u kunt verwachten? Natuurlijk inspireren we u met de mooiste websiteprojecten, en laten we zien wat met de nieuwste technische mogelijkheden op uw scherm getoverd kan worden. Daarnaast gebeurt er veel op het gebied van e-commerce en marketing. Door bovenop deze ontwikkelingen te zitten kunt u nét dat verschil maken met uw project.

Kortom, Prolink biedt u op deze plek een eenvoudige manier om van de laatste trends op de hoogte te blijven. In het kader van ‘practice what you preach’ zullen wij u iedere drie weken voorzien van updates!